هایفوتراپی چیست ؟

wWw_LiteMode_iR_114268558

هایفوتراپی به منظور درمان مشکلات مربوط به سفتی پوست، چین و چروک و نیز ترک های ایجاد شده بر روی پوست و بالا کشیدن آن استفاده می شود و بنابراین می تواند جوانسازی کلی پوست بیمار را به همراه داشته باشد. هایفو تراپی یا درمان با امواج مافوق صورت یک روش تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا است که با استفاده از آن می توان لیفت صورت، گردن، زیر چانه و ناحیه بالای سینه را بدون نیاز به عمل جراحی انجام داد و چین و چروک های ایجاد شده در این نواحی بدن را درمان نمود.

هایفوتراپی یکی از روش های درمانی غیر جراحی لیفت صورت است که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و بهترین جایگزین برای جراحی زیبایی است. در هنگام استفاده از هایفو تراپی، نیازی به عمل جراحی نیست و به همین خاطر برش بر روی پوست ایجاد نمی شود..

در حقیقت، هایفوتراپی یک روش درمانی ایمن با استفاده از امواج مافوق صوت است که می تواند به صورت طبیعی و بدون نیاز به عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان پوست نواحی مختلف بدن را بالا کشیده و سفت نماید. هایفوتراپی همچنین می تواند یک ظاهر جوان تر و شاداب تر در ناحیه صورت، زیر چانه، گردن و نیز بالای سینه بیمار ایجاد نماید.

هایفوتراپی دارای سابقه طولانی به عنوان یک روش درمانی بی خطر در حوزه پزشکی است که برای بیش از نیم قرن توسط پزشکان مورد استفاده قرار می گرفته است. هایفوتراپی یک روش ایمن و موثر است که امروزه در تمام نقاط جهان برای صدها هزار بیمار برای لیفت پوست صورت، گردن و ناحیه بالای سینه مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونگی عملکرد هایفوتراپی

هایفوتراپی پوست یک تکنولوژی خاص برای هدف گرفتن لایه های عمیق پوست و ساختارهای زیرین آن با استفاده از امواج مافوق صوت است. در این حالت، امواج مافوق صوت می توانند باعث ایجاد گرما در عمیق ترین لایه های پوست شود و

با گرم شدن لایه های مختلف پوست، فرآیند تولید کلاژن پوست تحریک می شود و در ادامه کلاژن جدید توسط بدن بطور طبیعی تولید می شود. این کلاژن جدید می تواند حجم پوست را افزایش داده و باعث لیفت پوست و سفت شدن ظاهر آن شود. این روش درمانی معمولاً به حدود 30 تا 60 دقیقه زمان نیاز دارد.

نتایج حاصل از هایفوتراپی

با یک جلسه درمان هایفوتراپی، فرآیند ترمیم ساختار پوست شروع می شود، اما تاثیرات کامل این درمان به تدریج و در طول یک دوره دو تا سه ماهه ایجاد می شود. بعضی بیماران ممکن است برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن از این روش درمانی بیش از یک بار استفاده نمایند.

نتایج آشکار این روش درمانی، شامل لیفت و بهبود وضعیت پوست دچار افتادگی می باشد. مطابق شواهد کلینیکی بدست آمده، 9 نفر از هر 10 نفر بیمار با تغییرات قابل توجه و با اهمیت در لیفت پوست و لیفت ابرو در هنگام استفاده از هایفوتراپی مواجه شده اند. این نتایج باعث کاهش افتادگی پوست در ناحیه پلک و باز تر و جوان تر به نظر رسیدن چشم ها می شود.

در این حالت افراد بیمار با وضعیت بهتر پوست در ناحیه صورت و گردن نیز مواجه می شوند. علاوه بر این همانطور که گفته شد هایفوتراپی می تواند باعث تولید کلاژن جدید در پوست شود و به این ترتیب یک ظاهر جوان تر برای پوست ایجاد می کند.

غ

ماندگاری نتایج

اکثر بیماران می توانند با بهبود فوری وضعیت ظاهری خود پس از هایفوتراپی مواجه شوند، اما دستیابی به نتایج کامل به 2 تا 3 ماه زمان نیاز دارد و در طول این دوره زمانی کلاژن می تواند زمان مورد نیاز برای تاثیر گذاری خود را در اختیار داشته باشد. در این رابطه بعضی افراد ممکن است به بیش از یک جلسه درمانی نیاز داشته باشند. معمولاً نتایج این درمان برای مدت 1 سال نیم تا 2 سال دوام و ماندگاری دارد.

در روش هایفوتراپی جای زخم بر روی پوست بیمار باقی نمی ماند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان و استراحت پس از درمان نیست. برای افرادی که به دنبال پوست محکم تر در ناحیه صورت یا گردن هستند و می خواهند پوست آنها بالا کشیده و لیفت شود و بطور همزمان به دنبال درمان سریع بدون نیاز به استراحت برای ریکاوری هستند، هایفوتراپی یک روش درمانی ایده آل محسوب می شود.

مزایا

فواید اصلی روش هایفوتراپی به شرح زیر هستند:
•    ایجاد پوست محکم تر و با ساختار بهتر در ناحیه پیشانی، اطراف چشم ها، دهان، گردن و بالای سینه
•    کاهش چین و چروک عمیق ایجاد شده بر روی پوست
•    از بین بردن پف و سیاهی دور چشم
•    لیفت پوست
•    آهسته کردن فرآیند ایجاد علائم پیری
•    لیفت و سفت کردن گونه ها بدون عمل جراحی
•    آهسته کردن فرآیند ایجاد علائم پیری در ناحیه صورت، گردن و بالای سینه
•    بهبود ارتجاع پذیری پوست و زیبا سازی صورت
•    بهبود خط چانه
•    کاهش جای باقیمانده از جوش و تبخال

ثثث

عوارض

هر فرد دارای قدرت تحمل درد متفاوتی می باشد و به همین خاطر تعجبی ندارد که بعضی افراد در این حالت یک سوزش خفیف احساس می کنند، در حالی که سایر افراد ناراحتی زیادی را در این رابطه بیان می نمایند. به این ترتیب ممکن است برای بعضی بیماران از داروی مسکن برای کاهش درد احتمالی و راحتی فرد استفاده شود. افراد بیمار معمولاً از والیوم برای تسکین درد استفاده می کنند و علاوه بر این ممکن است در این رابطه برخی مسکن های درد همچون پاراستامول، ایبوپروفن، دیکلوفناک، و موارد مانند آن برای آسان و بدون درد نمودن این درمان استفاده شود.

پس از هایفوتراپی

پس از تکمیل درمان، معمولاً بیمار می تواند بلافاصله فعالیت های عادی خود را شروع نماید. در این زمان ممکن است پوست بیمار کمی ملتهب شود، اما هر گونه قرمزی و التهاب پوست می بایست ظرف مدت چند ساعت از بین برود. در این حالت مشاهده کمی ورم برای چند روز پس از درمان یا ایجاد احساس سوزش یا ناراحتی در هنگام لمس کردن پوست برای چند روز طبیعی است، اما این ناراحتی ها و علائم خفیف بوده و موقتی می باشد.

هنگام استفاده از این روش درمانی ممکن است بعضی تاثیرات جانبی نادر نیز در بیمار مشاهده شود. در این حالت بخش کوچکی از پوست بطور موقت دچار کبودی یا بی حسی می شود. در صورت مواجه شدن با این شرایط می بایست وضعیت بیمار توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار گیرد.